“Erdoğan’ın ‘Anarşist’ Dediği, Şükretmeyip Sorgulayanlar”

Posted on Eylül 17, 2012


Dindar kuşakları, şükreden, itaat eden, baş kaldırmayan bir nesil yetiştirmek için tercih ediyorlar. İmam hatip okullarına verdikleri önem de buradan kaynaklanıyor. Düşünüyorlar ki, dindar insanlar otoriteleri karşısında hep boyun eğecek.”

Eğitim araştırmacısı Cem Kirazoğlu, Adalet ve Kalkınma Partisi’nin (AKP) imam hatip okulları politikasını bu sözlerle değerlendiriyor.

Kirazoğlu, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan‘ın Denizli Cedide Abalıoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesi açılışında “Ne zarar gördünüz imam hatip okullarından da bunları kapattınız? Ne yaptı imam hatipliler size de bunları kapattınız? İmam hatip okullarından terörist yetişmediği için mi imam hatip okullarını kapattınız? Anarşistler yetişmediği içini mi imam hatip okullarını kapattınız? Vatana hizmet aşkıyla yandıkları için mi imam hatip okullarını kapattınız?” demesini de “ayrımcılık” olarak yorumladı.

Erdoğan açılışta ayrıca şu ifadelere yer verdi:

“Ben, evlatlarım, birçok bakan arkadaşlarım imam hatip lisesi mezunları olarak, bugün imam hatip okullarına itibarını iade etmenin bahtiyarlığını, bunun tarifsiz heyecanını yaşıyoruz.”

“Bugün Türkiye genelinde millet artık imam hatip okullarıyla kucaklaşıyor. Bu dönemden itibaren artık imam hatip okulları milletin okulları olarak eski parlak günlerine geri dönüyor.”

“İmam hatiplerin orta kısımlarını kapattılar, bununla yetinmediler, lise kısımlarına da talebin azalması için üniversite sınavında katsayı engelini getirdiler.”

“Bugün yeniden eğitim vermeye başlayan imam hatip okullarının gençlerimize, velilerimize, tüm milletimize hayırlı olmasını cenabı Allah’tan niyaz ediyorum.”

“Amaçları çocukları en erken yaşta şekillendirmek”

Cem Kirazoğlu, Başbakan Erdoğan’ın ayrımcı dil kullandığını ifade ederek, AKP’nin dini bütün insanların “kötü insan” olmayacağını düşündüğünü belirterek iktidarın “kötü insan” tanımının hakkını arayan, itaat etmeyen ve bazı siyasi görüşleri benimseyen kişiler olduğunun altını çiziyor.

“İnsanlar itaatsiz olduklarında otoritenin gözünde ‘terörist’, ‘anarşist’ oluyorlar. Bu otoritenin ayrımcı dilinin bir yansıması.”

“Bu dili iş yaşamında da, ailede de görüyoruz. Güç sahibi olanlardan daha az güç sahibi olanlara karşı bu dil kullanılıyor. Daha az güç sahibi olan itaat etmediğinde, eleştirdiğinde bu damgayı yiyor.”

“Başbakan, dini eğitimin önemli olduğunu düşünüyor. Çünkü insanlara dini eğitim verilmesi durumunda baş kaldırmayan, sorgulamayan, itaatkar nesil yetiştirilmesi mümkün hale geliyor. Onun dilindeki ‘terörist’, ‘anarşist’ aslında şükretmeyen kişi anlamına geliyor.”

“Öte yandan yeni sistemle ilkokulu dört yıla indirdiler. Böylece dokuz buçuk yaşına gelen çocuk imam hatip ortaokuluna gidebilecek. Bundaki amaçları da çocukları olabildiği kadar erken yaşta şekillendirebilmek.”

“Cumhuriyet projesi gibi bu da başarısız olacaktır”

İmam hatip okullarının meslek okulu statüsünde olmasına karşın diğer meslek okullarına nazaran çok daha kapsamlı bir müfredata sahip olduğuna da değinen Kirazoğlu, bu okulların diğerlerine nazaran avantajlı hale getirildiğini belirtiyor.

“Diğer meslek okullarında uygulanan müfredat ile imam hatiplerde uygulanan müfredat arasında çok büyük fark var. İmam hatiplerde imam ve hatip yetiştirilmesi için uygulanan müfredatın ötesinde normal okullarda verilen dersleri de veriyorlar.”

“Türkiye’de eğitim almak isteyenleri hep bir tarafa çektiler. Gençleri cumhuriyet rejimi bir tarafa çekti, şimdiki rejim de başka tarafa çekiyor. Şu an çok büyük dönüşüm yaşandığı çok net görülüyor.”

“Ama cumhuriyet projesinin başarısızlığı da şu an ki rejimin başarısızlığına neden oluşturacak bazı özellikler taşıyordu. Yani halkı önemsememek. Ben bu projenin de başarısız olacağını düşünüyorum.”

 

Ekin KARACA
ekin@bianet.org
 İstanbul – BİA Haber Merkezi
17 Eylül 2012, Pazartesi
Etiketlendi: , ,
Posted in: Felsefe